01/12/2024
Po prechode do nového účtovného roka je pre správne fungovanie skladu nevyhnutné, aby bol prvým dokladom na sklade Začiatočný stav. Na základe tohto dokladu sa správne nastavia zostatky skladových kariet pri […]
Páči sa ti?
31/10/2024
Program ONIX umožňuje importovať položky (skladové karty, služby, voľné položky) z Excelu do dokladu. Na účely takéhoto importu je nutné, aby stĺpce v Exceli mali požadovaný názov podľa tabuľky (vzorový […]
Páči sa ti?
06/08/2024
Kurzové lístky je možné sťahovať v programe Onix dvomi spôsobmi, a to manuálne a automaticky. Manuálne Do nastavení kurzového lístka sa dostaneme cez horné menu programu Nastavenia – Môj program […]
Páči sa ti?
06/08/2024
ISDOC (Information System Document) – je formát na štruktúrovanú výmenu dát, v prípade elektronickej fakturácie (prijatá alebo vydaná faktúra). Formát ISDOC slúži pre lepšiu vzájomnú komunikáciu podnikov s rozdielnymi softvérmi. […]
Páči sa ti?
02/08/2024
V zákone o DPH je mechanizmus tuzemského prenosu daňovej povinnosti ustanovený v § 69 ods. 12 – kovový šrot a odpad, stavebné práce, vybrané poľno-produkty, kovy a kovové predmety, mobilné […]
Páči sa ti?
29/07/2024
V zákone o DPH je mechanizmus tuzemského prenosu daňovej povinnosti ustanovený v § 69 ods. 12 – kovový šrot a odpad, stavebné práce, vybrané poľno-produkty, kovy a kovové predmety, mobilné […]
Páči sa ti?
07/12/2022
Modul rezervácií sa štandardne využíva v objednávkach a zabezpečuje, aby sa vám nestalo, že tovar pripravený na vyexpedovanie pre konkrétneho zákazníka predáte inému zákazníkovi. Funkcia rezervácií sa prejaví na doklade tým, že […]
Páči sa ti?
24/04/2020
Časť infopanelu „Porovnanie cien“ na nákupných dokladoch slúži na zobrazenie: – aktuálnej predajnej ceny, aby ste mali predstavu o hrubej marži za danú položku. Má to význam hlavne pri nákupných […]
Páči sa ti?
04/11/2019
V systéme eKasa po prechode na ORP už nemá podnikateľ povinnosť zabezpečovať vyhotovenie dennej, prehľadovej a intervalovej uzávierky. V prípade, ak je jeho ekonomický softvér alebo registračná pokladnica dovoľuje, môže vyhotovovať […]
Páči sa ti?
04/11/2019
Neplatný doklad sa vyhotovuje v nasledujúcich prípadoch: – V skúšobnej prevádzke, v rámci zaškolenia zamestnancov, tzv. tréningový režim. – V rámci vyhotovenia iných dokladov, ktoré nie sú pokladničnými dokladmi a […]
Páči sa ti?
04/11/2019
Vklad a výber v systéme eKasa je potrebné vykonať za rovnakých okolností ako doteraz. Ak podnikateľ vloží do ORP hotovosť okrem prijatej tržby, je povinný ju bez zbytočného odkladu po […]
Páči sa ti?
30/10/2019
Vystavenú faktúru viete uhradiť aj cez eKasu. Stačí sa postaviť na danú faktúru a zvoliť možnosť Úhrada cez eKasu alebo v ďalších funkciách máte možnosť vytlačiť úhradu dokladu aj s […]
Páči sa ti?
30/10/2019
Za opravu sa považuje oprava chybne zaevidovanej položky na pôvodnom pokladničnom doklade, ktorý bol zaslaný do systému eKasa alebo uložený v chránenom dátovom úložisku. Opravná položka musí byť vytvorená 1:1 […]
Páči sa ti?
29/10/2019
Pokladničný doklad vrátenie používame vtedy, ak ide o evidovanie vrátenej platby za vrátený tovar alebo službu, pričom pokladničný doklad už bol uzatvorený cez systém eKasa. Vrátenie vždy evidujeme v zápornej […]
Páči sa ti?
29/10/2019
Predaj cez doklad predajka Doklad predajka slúži najmä na rýchly predaj tovaru. Skladá sa z 2 hlavných častí. Prvá časť, ktorá sa nachádza na pravej strane dokladu zobrazuje skladové karty, […]
Páči sa ti?
29/01/2019
Nastavenie automatických stavov dokladov Stavy dokladov si môžete nastavovať automaticky alebo ručne. Napríklad, v evidencii Došlá objednávka, si kliknite na červenú ikonku s bielou vlajkou – Stavy. POZOR Automatický stav sa nastaví […]
Páči sa ti?
28/01/2019
Zamykanie/odomykanie zákazky v Onixe Hromadné zamykanie/odomykanie zákaziek v Onixe slúži na rýchle zamknutie/odomknutie všetkých dokladov patriacich do danej zákazky. Doklady v zákazke je možné hromadne zamknúť a odomknúť 3 spôsobmi: – v záložke […]
Páči sa ti?
13/11/2018
Nastavenie pokladnice Pred používaním pokladnice v ONIXE je potrebné nastaviť si danú ECR. V záložke Nastavenia – Môj program – Registračné pokladnice pridáme cez ikonu Pridaj novú pokladňu. Pri každodennej práci […]
Páči sa ti?
12/11/2018
Nastavenie pokladnice Pred používaním pokladnice v ONIXe je potrebné nastaviť si danú ECR. V záložke Nastavenia – Môj program – Registračné pokladnice pridáte cez ikonu Pridaj novú pokladnicu. Všetky uvedené polia je […]
Páči sa ti?
11/05/2017
Hlavné menu Väčšina ovládacích prvkov a vstupov do evidencií programu je dostupná z horného menu, ktoré sa zobrazí po prihlásení do systému. Najdôležitejšie sú záložky PREDAJ a NÁKUP, kde sú dostupné všetky evidencie […]
Páči sa ti?
09/05/2017
Program umožňuje prispôsobiť vzhľad každého zoznamového formulára podľa vašich preferencií. Zmena poradia stĺpcov Vo všetkých tabuľkách je možné meniť poradie, v akom sa zobrazujú jednotlivé stĺpce. Ak potrebujete jednotlivé stĺpce v rámci […]
Páči sa ti?
05/05/2017
Tovar odoslaný do nákupného košíka je potrebné ďalej spracovať. Osoba zodpovedná za nákup materiálu spracuje košík a vytvorí odoslané objednávky. Proces objednania sa v programe ONIX robí cez Nákup – Spracovanie košíka. […]
Páči sa ti?
05/05/2017
Nákup položiek môžete vykonať 2 spôsobmi: V prípade, že ide o malý počet položiek, služby, alebo položky od jedného dodávateľa, vytvoríte prepojený doklad odoslaná objednávka priamo z označených položiek. V doklade si označíte dané […]
Páči sa ti?
05/05/2017
Pre využitie funkčnosti prepojených dokladov a signalizácie na položkách dokladu je nutné, aby ste vytvárali doklady a ich položky prepojením na iné doklady. Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete pridať položky do dokladu, […]
Páči sa ti?
28/07/2016
Vyúčtovacia faktúra je faktúra, ktorú vystavujete po dodaní tovaru alebo služby, ktorú zákazník zaplatil vopred na základe predfaktúry. Keďže predfaktúra nie je daňový doklad, je nutné po reálnom dodaní tovaru […]
Páči sa ti?
27/07/2016
Faktúra k zálohe je špeciálny daňový doklad, ktorý je potrebné vystaviť v prípade, že vám zákazník poslal úhradu preddavku na základe predfaktúry a tovar mu bude dodaný v inom mesiaci, […]
Páči sa ti?
26/07/2016
Predfaktúra sa používa v prípade, že požadujete úhradu za dodanie tovaru, alebo služby vopred. Výhodou predfaktúry je, že nejde o daňový doklad, a teda jej vystavenie vám neovplyvní hospodársky výsledok, […]
Páči sa ti?