Návod obsahuje 2 spôsoby zaevidovania uhradenej zálohy dodávateľovi podľa toho, či ide o vyfakturovanú alebo nevyfakturovanú zálohu.
Prvým krokom k úhrade zálohy dodávateľovi, je zaevidovanie došlej predfaktúry. V tomto prípade je možné vychádzať prepojením zo zdrojového dokladu, napr. z odoslanej objednávky, prípadne môžeme zaevidovať došlú predfaktúru cez tlačidlo Pridaj.

Po úhrade predfaktúry nám dodávateľ vystaví doklad k prijatej platbe, ktorú si zaevidujeme ako došlú faktúru k zálohe alebo dostaneme priamo došlú faktúru vyúčtovaciu.
Daňový doklad k prijatej platbe (došlú faktúru k zálohe) si v ERP systéme ONIX vytvoríme prepojením z uhradenej došlej predfaktúry. Program pri vytvorení tohto dokladu doplní do názvu položky dátum prijatia platby, ktorý korešponduje s dátumom úhrady predfaktúry. Tento dátum sa doplní aj do dátumu vzniku daňovej povinnosti.

Po obdržaní došlej faktúry môžeme tento doklad vytvoriť napríklad z odoslanej objednávky, príjemky alebo došlej preddavkovej faktúry. V došlej faktúre bude nastavený odpočet vyfakturovanej zálohy. Výšku odpočtu je možné manuálne upraviť v záložke Úhrady vo vnútri dokladu.

Pri zápise došlej faktúry s vyfakturovaným preddavkom do programu Podvojné účtovníctvo OMEGA vyzerajú účtovné zápisy nasledovne:

Ak od dodávateľa obdržíme po úhrade došlej predfaktúry priamo vyúčtovaciu došlú faktúru, vytvoríme tento doklad prepojením, napríklad z odoslanej objednávky, príjemky alebo došlej predfaktúry. Pri vytvorení tohto prepojeného dokladu sa prenesie výška nevyfakturovanej zálohy do došlej faktúry. V prípade potreby je možné manuálne upraviť výšku odpočtu v záložke Úhrady vo vnútri dokladu.

Pri zápise takejto došlej faktúry s nevyfakturovaným preddavkom do programu Podvojné účtovníctvo OMEGA vyzerá účtovný zápis nasledovne:

V prípade, ak nemáte aktívny modul došlých preddavkových faktúr vo vašom ERP systéme ONIX, prosíme o kontaktovanie nášho HOTLINE alebo prostredníctvom e-mailu: servis.onix@kros.sk