Maloobchodný predaj cez eKasu

Dobropisy
23/12/2024
Aktualizácia programu ONIX
07/01/2025

Maloobchodný predaj cez eKasu

V programe ONIX je možné vykonať predaj cez eKasu pomocou dokladu Predajka alebo Dodací list. Pri vrátení v rámci maloobchodného predaja – z Predajky alebo Dodacieho listu, je dôležité zákazníkovi vystaviť z kasy bloček so správnymi sadzbami DPH. Z tohto dôvodu pribudne na týchto dokladoch nový dátum „Dátum pre sadzby DPH“, na základe ktorého sa do dokladu na vrátenie doplní príslušná legislatívna sadzba DPH.

V prípade, ak bol doklad Predajka alebo Dodací list vystavený v roku 2024 a vrátenie dokladu robíme v roku 2025, je potrebné použiť sadzby DPH podľa pôvodného dokladu.

Vrátenie cez eKasu

Ak chceme urobiť vrátenie v roku 2025, z dokladu Predajka alebo Dodací list, ktorý bol vystavený v roku 2024, použijeme funkciu Vrátenie. Program automaticky doplní Dátum pre sadzby DPH podľa Dátumu vyhotovenia zdrojového dokladu.

Predajka

Myškou sa nastavíme na pôvodný doklad a v hornom menu zvolíme možnosť Ďalšie funkcie – Vrátenie.

Automaticky sa vytvorí doklad so záporným množstvom a cenou. Následne stačí iba skontrolovať a vybrať položky, pre ktoré chceme vykonať vrátenie a doklad uložiť.

Program automaticky doplní pôvodný identifikátor dokladu, ktorý je možné skontrolovať v záložke Detaily. Zároveň vidíme, že Dátum pre sadzby DPH program automaticky nastavil podľa Dátumu vyhotovenia zdrojového dokladu. Tento dátum sa nedá meniť.

Dodací list

Ak chceme vykonať vrátenie Dodacieho listu cez funkcie eKasy, funguje to podobne ako v prípade vrátenia dokladu Predajka.

Myšou sa nastavíme na doklad, za ktorý chceme platbu vrátiť a v hornom menu zvolíme Ďalšie funkcie – Vrátenie.

Program automaticky vygeneruje doklad so záporným množstvom a cenou. Zároveň je programom doplnený Dátum pre sadzby DPH podľa dátumu vyhotovenia pôvodného dokladu, ktorý nie je možné upravovať.

V záložke Detaily vidíme, že program automaticky vyplnil pôvodný identifikátor dokladu.

TIP: Do vrátenia je možné zadať iba záporné položky, takže nie je možné pridať novú položku.

Vrátenie cez Pridaj

Ak vykonávame vrátenie z dokladu Predajka alebo Dodací list prostredníctvom tlačidla Pridaj v roku 2025, pričom zdrojový doklad bol vystavený v roku 2024, je potrebné prevziať pôvodný identifikátor (UID/OKP) a dátum vystavenia z tohto dokladu z roku 2024, pretože tento dátum je potrebné nastaviť do poľa Dátum pre sadzby DPH.

Následne v záložke Detaily v časti eKasa zaškrtneme políčko Vrátenie a doplníme pôvodný identifikátor dokladu, teda UID/OKP zo zdrojového dokladu.

Dôležité je nastaviť správny Dátum pre sadzby DPH podľa pôvodného dokladu. Pri pridávaní položiek na vrátenie, je nutné, aby boli tieto položky so záporným znamienkom na množstve. Taktiež sa zobrazí kontrolné upozornenie týkajúce sa zmeny sadzieb DPH na položkách.

Upozornenie

Ak chceme uhradiť doklad Predajka alebo Dodací list v roku 2025 a doklad bol vystavený v roku 2024, program nás upozorní, že takýto doklad nie je možné uhradiť cez eKasu, pretože sa nezhodujú sadzby DPH. Je potrebné, aby dátum vyhotovenia dokladu, ktorý chceme uhradiť, bol v roku 2025.

Comments are closed.